Dagbog Hawaii

17. Juli 2015

Fik hentet bilen - denne gang en Chevrolet. Trods alt bedre end autocamperen, siger chaufføren😃

Vi ankom sent til hotellet - kl. 20.30 på Hawaii, men 23.30 Californisk tid. Trods en flyvetur på 5,5 time fik vi ikke serveret noget mad, så vi skyndte os at få lidt på hotellets restaurant inden vi gik til køjs.

18. Juli 2015

Efter en lidt rodet morgen pga af den nye tidsforskel (nu 12 timer til DK) fik vi en god morgenmad med de tykkeste pandekager vi endnu har set. Herefter satte vi os i bilen og kørte mod Hawaii Vulcano National Park. Så faktisk rigtig meget lava på vejen derned. Fremme ved parken, kørte vi først lidt rundt og så bl.a en aktiv vulkan. Det blev også til en tur nede i et gammel krater hvor vi gik på størknet lave, en stor oplevelse.🙂

19. juli 2015

Dagen i dag blev brugt på en frisk gåtur her i Kona, hvor der blev kigget og prøvet div. badetøj dog uden at der blev købt noget. tilbage på hotellet blev det til par dejlige timer ved poolen. Det er dog ikke fordi man bliver kølet ned ved at hoppe i vandet. Både havet og poolen er næsten lige så vamrt som luften ca. 30-35 grader, skønt.

Inden aften lykkedes det så endelig for vores dejlige tøser at finde en bikini der kunne bruges, og flotte er de - både bikini og Lea og Randi😎

20. juli 2015

Efter en dag med afslapning i går, var det tid til nye oplevelser på Hawaii BIg Island idag. Vi kørte tidligt fra hotellet mod Mauna Kea Observatory som ligger i 13796 fods højde. En lang og stejl opkørsel, men op kom vi også selvom at de fraråder at tage derop med børn pga den tynde luft. Fantastisk udsigt men køligt, så det var hurtigt ind i bilen igen og så ellers i 1 gear hele vejen ned af bjerget igen for ikke at overbelaste bremserne.🤔

Nede igen kørte vi mod byen Hilo, for at se på Rainbow falls et af øens mange flotte vandfald. Det blev også til et stop inde i byen inden vi vendte snuden tilbage mod Royal Kona Resort og en velfortjent dukkert i poolen😀

21. juli 2015

Efter en god morgenmad og en tur i Walmart - efter Hawaii tøj. Kørte vi mod en hvid sand strand lidt nord for Kona.

Super flot strand - helt postkort værdigt. Men bølgerne var noget voldsomme, så efter et par ture, hvor vi ufrivillgt blev dukket under bølgerne, ville Lea og Lukas gerne tilbage til poolen. Så det gjorde vi 😀

Kl. 16.45 skulle vi være klar til "Luau" - Hawaii aften på hotellet. Hawaii buffet, drinks og underholdning. Super hyggeligt og flot!

22. Juli 2015

Sidste dag på Big Island

Dagen blev nydt i fulde drag på hotellet eller rettere ved poolen!

23. Juli 2015

Bilen skulle afleveres i lufthavnen - dejlig nemt! En kort flyvetur på 25 min. og så er vi på Maui.

Vi blev modtaget med blomsterkranse og privatchauffør til vores hotel!

Trods den korte flyvetur bliver man alligevel træt af ventetid mv. Så da vores værelse/hytte var klar blev det til afslapning.

24. Juli 2015

Skønt hotel - 2 pools og lige ned til standen.

Bølgerne her er mere børnevenlige, så Lea og Lukas var i top form. Ja, vi andre nyder det også!

Dagen går hurtigt i så skønne omgivelser!

25. Juli 2015

Vækkeuret ringede allerede kl. 6.20 - vi skulle med en taxa kl. 6.50 ned til Lahaina Harbour.

Her skulle vi med bådtur ud at snorkle - havde håbet på også at se delfiner og skildpadder, men ikke i dag.

Lea og Lukas var ikke vilde med at snorkle, men fik set lidt fisk med deres egne dykkerbriller!

fik både morgenmad og frokost på båden. På turen hjemad sov Lukas, mens Lea og Randi stod ude foran og tog imod alt det skumsprøjt som de kunne - det føltes som en rutschebanetur - og ingen søsyge!

Poolen kunne sagtens nåes inden aftensmad på hotellets restaurant. Tilbage i vores bungalow/hytte havde vi fået besøg af et firben - det måtte lade livet for at vi kunne sove trygt!

26. Juli 2015

Lækker morgenbuffet på hotellet.

Så var tre af os klar til poolen igen. Ulrik tog på Golfbanen - første gang på turen. Lukas havde overvejet at tage med, da en golfbil er påkrævet her!

27. juli 2015

Spændte gik ad "Beach Walk" mod en gul parasol - her skulle vi med en båd ud at prøve Parasail.

Der kunne være 10 personer på båden, som skulle "flyve" 2 og 2.

Først var det et af de andre hold, mens de var oppe skulle Randi og Lukas gøres klar, Lukas var dog noget nervøs, så det blev i stedet en Tøsetur. Det var sjovt, fedt og totalt stille oppe i ca. 250 m højde.

Heldigvis var Lukas og Ulrik klar bagefter.

Tilbage på hotellet kunne vi heldigvis sagtens nå poolen

28. Juli 2015

Den sidste hele dag på Hawaii skulle nydes på Resortet - Lea og Lukas lejede Boogie Boards - og så gik vi til stranden - heldig måtte de voksne også prøve!

Det endte med en hel dag ved stranden - men en kort frokost pause i skyggen på værelset.

Aftensmaden blev igen, igen nydt på hotellets restaurant - her er der hver aften dans til solnedgang samt levende musiker med danser.

29. juli 2015

Vi kunne desværre ikke få lov til at beholde vores værelse - så der blev tjekket ud kl. 11.00.

Så skal vi bare have tiden til at gå til vi skal flyve i aften kl. 21.20.

Har valgt at blive på Resortet (mest i Lobbyen) indtil kl. 14.10. Så ca. en times kørsel til lufthavnen, og så må vi vente der.

| Svar

Hej Lea.
Tillykke med fødselsdagen.
God ferie.
Kh
Rikke

Stort tillykke med din fødselsdag idag Lea🎁🎁😀😀.
Håber du nyder det i Disney land 😜😜.
Knus Jette

Skønne billeder I har taget. Det ser ud til at det blæser noget . Her regner det , det meste af tiden . Vi håber vejret bliver bedre også for jer. Stort knus

Hej med jer😘.
Dejligt at høre I er kommet godt frem og allerede oplever en masser😀😀👍👍