Dagbog San Francisco til Los Angeles

20. Juni 2015

Så er rejsen begyndt - pyha det var tidligt at mormor hentede os (kl. 3.00) Nu sidder vi og venter i Kastrup, men med adgang til Aviator Lounge er det ikke så slemt! Selvom han sov meget, synes Lukas at flyveturen var MEGET lang. Opkaststatus: Lukas = 3, LEA = 0. Ankommet til vores Hotel kl. 01.00, dansk tid. Kl. 16.00 lokaltid - så vi fik lige indkvarteret os og så ud for at finde aftensmad. Første indtryk af San Francisco = rigtig mange hjemløse.Kl. 19.30 er vi alle under dynerne - så vi kan være klar til at se mere af San Francisco og Alcatraz!

21. Juni 2015

kl. 7.00 begyndte Lea og Lukas at vågne - så vi var dejlig udhvilede. Vi startede dagen på "Mels drive in" - en rigtig Amerikansk Diner. Hvor vi fik rigtig god morgenmad og egen juke Box. Sjov oplevelse. Men det bedste var da en amerikaner spurgte Ulrik om han var soccer spiller, "ja" svarer Ulrik. "Er du prof? Jeg kan se en soccer spiller, når jeg ser en" Den kan Ulrik vist leve længe på. Turen gik videre til Fishersman's wharf, hvor vi først hentede vores billetter til Alcatraz - som dog først er kl. 15.20 - så vi havde god tid til at gå ud på Pier 39 for at se Søløver! Sejlturen til Alcatraz var blæsende, men ikke vippende😉 Det var meget spændende, børnene ville selvfølgelig have fået mere ud af det, hvis de kunne forstå engelsk. På hjemturen fik vi rigtig mæket de stejle veje i benene samtidig fik vi set den snoede vej - Lombard Street.

22. Juni 2015

Vi startede atter med morgenmad hos "Mels drive in". Hvorefter vi gik mod Fisherman's wharf igen.

Først gik vi ind på Madame Tussauds - fik taget en masse billeder med de kendte.

Derefter gik turen mod "Big Bus Tour". Vi har hop-on-hop-off billetter, men tog turen hele vejen rundt i San Francisco incl. en tur over Golden gate bridge.

Tilbage på Fishersman's Wharf gik vi ind for at se Aqaurium on Bay. Her er både hajer, skildpadder, oddere mv. og vi fik alle rørt ved søstjerner og rokker🙂

På vej hjem til Hotellet måtte vi lige en smut ind i Nike-butikken😀

23. juni 2015

SHOPPING!!!

Men vi nåede også lige at prøve de gamle kabel-vogne.

Første dag, hvor det ikke virkede koldt pga. vinden, så Lea og Lukas nåede også at få prøvet hotellets pool.

I dag skulle vi så prøve aftensmad på "Mels drive in"😀

24. Juni 2015

Vi vågnede tidligt, så der var god tid til at pakke sammen - og få muffins på hotellet inden vi kunne hente vores bil. (Der er ikke morgenmad, men muffins samt kaffe og te). Det tog desværre lidt lang tid at få bilen, men nu har vi "vores" JEEP Grand Cherokee,😜 (indregisteret i maj 2015) ny pris i DK er ca. 1,1 million uden alt ekstra udstyr!

Dagens tur var heldigvis kun på ca. 200 km. Så da vi havde tjekket ind på hotellet i Monterey gik vi mod havnen. Her kunne vi se havoddere, sæler og søløver. Bagefter skulle vi lige omkring stranden for at mærke sandet mellem tæerne.

25. juni 2015

Dagens tur fra Monterey til Ventura var på ca. 400 km. langs kysten.

Første stop var "bare" et udsigtspunkt - hvor vi rigtig kunne se havet mod kysten. Ellers var havet/kysten ofte gemt i havgus.

Andet stop var San Simeon, her skulle vi prøve at finde Søelefanter - intet problem, der var masser! Søelefanter er både mærkelige at se på, men også mærkeligt at høre om fx. at deres unger ikke kan svømme som nyfødte. Et ekstra plus var alle de søde jordegern vi også så.

Tredje stop var "Solvang" - den danske by. Et must, men intet stort. Manden på turistkontoret kunne dog berette om sin mormor fra Aalborg og morfar fra København.

Endelig fremme ved Ventura - lige nede og se/mærke stranden og så i seng.

26. juni 2015

Køreturen i dag var ikke så lang, så vi startede i "Camarillo" som har en af Californiens største outlet centre - 160 butikker. Det blev til 6 timers shopping - heldigvis var et af indkøbene en kuffert til Lukas, så vi også kan få alt tøjet med hjem 🙂

Så skulle der bare være 1½ time til Anaheim - men trafikken i Los Angeles gjorde at det tog 3 timer - chaufføren var meget utålmodig, hvilket skyldtes de begyndende kramper i højre læg efter de utallige stop og igangsætninger!

27. juni 2015

Dagen i dag blev brugt på Hollywood, først en køretur op i bakkerne ved Hollywood så vi kunne se det berømte skilt. Herefter gik turen ned i bydelen igen hvor vi besøgte Madame Tussauds og så endnu flere berømtheder end i San Francisco. Særligt Lukas blev meget begejstret, især for alle superheltene. Ude igen gik vi en tur hen ad Hollywood Bld / walk of fame.

Nok engang var køreturen til hotellet håbløs, men vi må nok bare acceptere, at tiltrods for 6 spor i samme retning så er der bare altid kø i Los Angeles. Hjemme på hotellet igen blev det til en dejlig tur i poolen.

28. juni 2015

Universal Studios Hollywood var dagens udflugtsmål. Vi blev hentet på hotellet kl 8.30 og fragtet hele vejen, hvilket betød at Ulrik kunne slappe af og lade en anden køre🙂

Fremme ved Universal Studios startede vi med en guided tur rundt i de mange forskellige filmkulisser med dertil hørende underholdniger og shows. Lea var desværre temmelig dårlig hvilket betød at vi måtte opsøge et førstehjælps center. Dehyrdrering og feber🤒. Hun fik lidt mod feberen og lov til at hvile sig lidt sammen med Randi. Lukas og Ulrik gik i mellemtiden i Jurassic Park Ride, en fantastisk tur, bortset fra at Ulrik blev ramt af en flyvende kasket (se billedgallariet).

Efter turen stod Lea og Randi klar igen og sammen nåde vi at se Minions (3D), Shrek (4D) og Waterworld (liveshow) inden bussen kl. 18.30 atter stod klar med transport til hotellet.

NB: Lea er så spændt på fødselsdag i morgen - turen går jo til Disney Land. Skulle nogen ville sende fødselsdagshilsen til hende så er det her på siden eller på forældrenes tlf. Lea har ikke udenlands telefoni🙂

29. juni 2015

Tak for alle hilsnerne, jeg fik meget opmærksomhed. Turen gik til Disneyland Califormia Adventure Park. Først tog vi op i Tower Hotel, Twilligt zone. Vi var i Mickey Mouse hjulet og i var klar til California Screaming, men kom ikke ind pga. tekniske problemer. Senere fik vi heldigvis turen, der var lup og Lukas synes alligevel den var sjov. Til aftenmad var der der levende musik. En af musikerne spurgte mig om navn og alder, og sang Happy Birthday for mig mens mor og far hentede vores mad. Selv under paraden var der mange som sagde Happy Birthday.

30. juni 2015

Endnu en dag i Disneyland, igen en stor oplevelse, sjove ture og vildt flot lysshow. Men nu gider vi heller ikke stå i kø mere. Det var været 3 lange dage!🙂

Første gang vi oplevede regnvejr - byger med lyn og torden, så forlystelserne måtte holde pause. Så der måtte vi kigge i butikker.

Jette 29.06.2015 17:38

Stort tillykke med din fødselsdag idag Lea🎁🎁😀😀.
Håber du nyder det i Disney land 😜😜.
Knus Jette

Jette 25.06.2015 07:20

Hej med jer😘.
Dejligt at høre I er kommet godt frem og allerede oplever en masser😀😀👍👍
Fortsat god rejse😉😉.
Knus Jette + familie

Mormor 23.06.2015 10:24

hej alle dejlig at høre at i allerede oplever en masse her er der ikke sket noget bortset fra at det regnede det mest af dagen igår jeg tømte 48 mm. god ferie:)

Bettina 21.06.2015 19:21

Dejligt at høre, at I er kommet godt frem. Ha en fantastisk rejse. Kh B og co

| Svar

Hej Lea.
Tillykke med fødselsdagen.
God ferie.
Kh
Rikke

Stort tillykke med din fødselsdag idag Lea🎁🎁😀😀.
Håber du nyder det i Disney land 😜😜.
Knus Jette

Skønne billeder I har taget. Det ser ud til at det blæser noget . Her regner det , det meste af tiden . Vi håber vejret bliver bedre også for jer. Stort knus